Humac App
Betingelser for brug
(Gældende fra 1. marts 2021)
Om Humac App
Humac App er en fordels-app til alle Humac’s kunder. Som medlem af Humac App får du adgang til din købshistorik, service historik, rabatter, tilbud, konkurrencer m.m. Du kan hente App’en via Apple App Store. Vilkår for download, findes der, hvor du downloader dine Apps.
Tilmelding
For at tilmelde dig og få adgang til dine oplysninger skal du være fyldt 18 år. Adgangen og medlemsskabet er personligt og må ikke anvendes af andre personer hverken i eller uden for din husstand
Humac Profil
Det er gratis at oprette en bruger i Humac’s App. For at du får den bedste oplevelse i Humac App anbefales du at angive din korrekte e-mail, samt have adgang til den telefon du vælger at modtage din sikkerhedskode på.
I appen finder du følgende områder.
Hjem
Her finder du relevante artikel som med tiden tilpasser sig din bruger. Her finder du også aktive notifikationer, så som push, BuyBack og service.
Mine produkter
Under mine produkter kan du tilføje alle dine Apple produkter, så det er samlet et sted. Med “mine produkter” kan du også tilføje produkter du har købt hos andre danske elektronik forhandlere. Du har mulighed for at anmode om en BuyBack pris på alle dine tilføjet produkter. Du har mulighed for at låse din BuyBack pris i 72 timer. Prisen kan kun udløses i en af Humac’s fysiske butikker hvor produkter skal gennemgå fysik og visuel inspektion. Matcher dine kriterier dem som Humac anser, vil du modtage din låste BuyBack pris. Efter 72 timer kan prisen ikke længere loves, hvorfor en ny beregning skal foretages.
Service
Under service sektionen kan du følge med i dine aktive og gamle reparationer. Du får mulighed for at følge din indlevering live. Du har mulighed for at modtage og acceptere tilbud, direkte i appen, kassere din enhed, eller takke “nej tak” til det fremsendte tilbud. Du kan læse mere omkring betingelserne for service ved følgende link.
Min profil
Via min profil kan du se de data du har delt med Humac i forbindelse med din oprettelse af din profil på Humac App. Med min profil kan du checke ind i butikken ved fremvisning af dit Humac ID som du finder under min profil. Under min profil har du mulighed for at kontakte vores kundeservice og direkte chatte med dem inden for deres åbningstid.
Aktivt samtykke
Ved tilmelding af Humac App, accepterer du Humac’s betingelser for markedsføring og giver samtidig Humac A/S dit aktive samtykke her til. Når du tilmelder dig Humac App, indebærer dette at vi løbende kan sende dig servicemeddelelser om nye funktioner, opdateringer, ændringer, driftstatus, og lign. Vedrørende Humac App. Dette kan gøres via e-mail, pr. Telefon (herunder opkald og SMS) eller pr. Brevpost. Informationerne vil også være tilgængelige i Humac App.
Fortrydelse af aktivt samtykke
Hvis du fortryder dit samtykke, kan du til enhver tid vælge at trække det tilbage ved at kontakte vores kundeservice på [email protected]. Humac forbeholder sig retten til at slette din adgang til Humac App, såfremt du vælger at trække dit samtykke tilbage. Dette gøres da vi ikke længere kan leverer den ønsket oplevelse i Humac App.
Opbevaring og anvendelse af dine persondata
Det er vigtigt for Humac, at du har viden om - og er tryg ved - hvordan vi opbevarer og behandler dine persondata. De oplysninger du giver os, behandler vi ansvarsfuldt og med respekt for dit privatliv, og selvfølgelig efter de til enhver tid gældende regler. Vores opbevaring og brug af dine persondata, sker kun på et lovligt grundlag. Vi opbevarer kun dine oplysninger, så længe det er nødvendigt. Herefter slettes eller anonymiseres de data. Hvor længe vi gemmer dine data, afhænger af formålet med at gemme dem.
Personoplysninger
Ved personoplysninger forstås enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Ved at benytte Humac App accepterer du, at Humac registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående. Humac respekterer fuldt ud dit privatliv og ønsker at være helt åbne omkring de oplysninger, vi indsamler i Humac App. Desuden er vi opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger. Humac registrerer og behandler personoplysninger, i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor. Du kan ikke benytte Humac's App uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv.
Humac har brug for visse personoplysninger for at kunne leverer den fulde Humac App oplevelse, nyheder og andre tjenester til dig. Vi registrerer og behandler derfor personoplysninger om dig, som du selv afgiver, eksempelvis når du:
· Foretager et varekøb på humac.dk
· Lægger vare i kurv, men ikke gennemfører ordren
· Tilmelder dig vores nyhedsbrev
· Deltager i en konkurrence
· Sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback
· i øvrigt giver personoplysninger til os via humac.dk eller på anden måde.
· Tilmelder dig Humac App
Ved afgivelse af personoplysninger accepterer du, at vi behandler personoplysningerne, herunder at Humac:
· Registrerer de personoplysninger, du afgiver
· Registrerer oplysninger om de køb, du foretager på humac.dk og Humac's forretninger og udstiller disse i Humac App.
· Servicesager du indleverer til Humac i forbindelse med reparationer.
· Produkter du registrere i Humac's App.
· Indtjekninger i vores fysiske butikker
Humac sælger, overdrager eller på anden måde videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart. Humac opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler, for eksempel kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende. Formålet med registreringen og behandlingen af personoplysninger er, at kunne levere Humac App oplevelsen samt udstille købte varer til dig samt hjælpe ved eventuelle fejl i forbindelse brugen af Humac App. Dit samtykke er retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger. Personoplysninger opbevares i 5 år for at opfylde bogføringslovens bestemmelser. Personoplysninger opbevares i Danmark.
Du har til enhver tid ret til at:
· Få oplyst, hvilke personoplysninger, Humac har registreret om dig
· Få rettet ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante personoplysninger
· Få overflyttet dine registrerede personoplysninger til tredjemand
· Bede om at få slettet alle personoplysninger.
Ved misligholdelse af dine forpligtelser i henhold til disse vilkår, forbeholder vi os retten til at slette dit medlemskab uden yderligere varsel. En sådan misligholdelse kan f.eks. bestå i manglende overholdelse af vilkårene, misbrug af medlemskabet eller dennes Fordele, personoplysninger eller data i øvrigt. Du kan til enhver tid trække samtykke til behandling af personoplysninger hos Humac tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den hidtidige behandling, der er baseret på samtykket inden tilbagetrækningen heraf. Læs mere om Humacs Persondatapolitik her: www.humac.dk/persondatapolitik. Den data-ansvarlige er Humac A/S, Sydvestvej 21, 3. sal, 2600 Glostrup, CVR. nr. 13397597. Ethvert spørgsmål og enhver anmodning, begæring eller henvendelse vedr. persondata i øvrigt, skal ske skriftligt til kundeservice på [email protected].
Klage over Humac A/S’ behandling af personoplysninger kan rettes til: Humac A/S, Sydvestvej 21, 3. sal, 2600 Glostrup, CVR. nr. 13397597
Persondata i Humac App
Persondata er nødvendige for at kunne overholde den aftale, vi har indgået med dig. For at vi kan levere vores tjenester og produkter til dig, vil vi være nødt til at behandle dine persondata f.eks. med det formål at sende varer, ordrebekræftelser og fakturaer til dig og samtidig sikre, at vi kan komme i kontakt med dig ved reklamation og returneringer.
Statistik og analyse
Vi anvender persondata til statistik og analyse for at kunne udvikle, teste og forbedre vores produkter, tjenester og systemer og for at kunne analysere tendenser og mønstre om vores kunder.
Dine rettigheder
I forhold til de persondata som vi har om dig, har du en række rettigheder, du kan gøre brug af i henhold til persondataforordningen. Det vedrører bl.a. retten til at få mere at vide om, hvilke oplysninger, vi har om dig. Du har også mulighed for at få rettet urigtige oplysninger, få dine persondata udleveret og trække dit samtykke tilbage.
Hvis du kontakter os, med henblik på at få indsigt i dine oplysninger - eller i øvrigt gør brug af dine rettigheder - er vi nødt til at sikre os, at det er den rigtige person, før vi kan udlevere eller give dig de oplysninger, som du er interesseret i. I den forbindelse er vi nødt til at kontrollere og verificere, at det er din identitet, og at det er dine oplysninger.
Husk, at det er dit ansvar at sørge for, at vi altid har din korrekte mailadresse. Du kan til enhver tid opdatere denne ved at kontakte Humac på [email protected]. Du kan modtage meddelelser fra os via telefon, SMS, mail eller fysisk brev. Vi anvender i disse tilfælde de kontaktoplysninger, som du har meddelt os. Meddelelser mv., som du modtager fra os via mail på den aftalte mailadresse, har samme juridiske retsvirkning mht. bl.a. betalings-, accept- og klagefrister, som hvis de var modtaget med almindelig post.
Kontaktoplysninger til den persondata-ansvarlige hos Humac
Hvis du har spørgsmål, om hvordan Humac behandler personoplysninger, kan de stiles til Humac’s persondata-ansvarlige, som kan kontaktes via [email protected].
Generelle forbehold vedrørende reparationer
Humac A/S kan foretage reparationer, men er ikke forpligtet til at modtage reparationer hvor varen/produktet er købt hos anden leverandør end Humac A/S. Humac opbevarer reparationer i optil 3 måneder fra indlevering, herefter destrueres produktet. Omkostninger til forsvarlig destruktion, samt opbevaring kan tillægges kunden. Ved indskrivning af reparationer kvitterer kunden for korrekte oplysninger, men ikke begrænset til navn og adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Telefonnummer og e-mail adresse benyttes til advisering om status på reparationsforløb. Humac A/S kan vælge at benytte underleverandør til udførsel af reparationer. Alle defekte reservedele udskiftet på reparationer udført af Humac A/S eller af Humac anvist underleverandør tilhører Humac A/S, og må genanvendes af Humac eller 3. part. Ved reparationer hvor garanti ikke er dækkende fremsender Humac prisoverslag på reparation. Overslaget er vejledende, men kan ændres såfremt ukendte skjulte følgeskader ukendt for Humac A/S og/eller Humac´s underleverandør erfares senere. Humac varsler skriftligt kunden om tilbud, hvilket kunden skriftligt skal give accept på, førend en reparation påbegyndes. Humac foreholder sig rettigheden til at lukke reparationer og returnere indleverede reparationer ubehandlet, såfremt at kunden ikke har svaret på tilbud indenfor 96 timer. Såfremt Humac ikke modtager svar og returnerer en indleveret reparation ubehandlet, opkræves et diagnosegebyr. Ved indlevering modtager parterne en følgeseddel der dokumenterer indleveringen af det udstyr, herunder indleveret dele, udstyrets stand og en fejlbeskrivelse. Følgesedlen skal medbringes ved udstyrets udlevering. Sker dette ikke, skal der – for at udstyret kan udleveres, medbringes billedlegitimation på den person i hvis navn udstyret er indleveret. Der skal ved enhver henvendelse vedrørende reparationer refereres til reparationsnummeret anført på følgesedlens forside. Humac fralægger sig ethvert ansvar for tabt eller mistet data på det indleverede udstyr. Backup af data påhviler kunden selv. Når udstyret er færdigrepareret vil der én gang blive taget kontakt til adressen anført på følgesedlens forside.
Såfremt udstyr skal sendes, beløber transportomkostningerne sig til kr. 150,- inklusiv moms. Dette forudsætter at udstyret er indleveret i original eller forsvarlig emballage. Humac A/S fralægger sig alt ansvar på transportskader på udstyr der ved indleveringen ikke er pakket forsvarligt. Såfremt det aftales mellem parterne at Humac A/S mod gebyr skal tage back-up af harddisk, gemmes disse data i maksimalt 7 kalenderdage efter reparationen er afsluttet, hvorefter disse slettes. Humac A/S er i forbindelse med back-up ikke ansvarlig for installeret programmer eller anden software. For fejl der kan henføres til software eller reparationer der ikke kan henføres til garanti, opkræves et diagnosegebyr på henholdsvis 499 kr. inklusiv moms for Mac’s, 399 kr. Inklusiv moms for iPhone og 149 kr. inklusiv moms for tilbehør og Watch. Diagnose gebyret dækker over arbejdstid, indhentning af tilbud på reservedele og udarbejdelse af tilbud på udbedring af reparation. Humac A/S fremsender skriftligt tilbud til kunde på reparation. Tilbuddet for udbedring af reparation er vejledende, og Humac A/S forbeholder sig retten til at ændre tilbuddet løbende, såfremt følgeskader, der ikke kunne bestemmes ved gennemgang kunne afdækkes. Der opkræves endvidere et behandlingsgebyr ved reklamationssager og på indleveringer udenfor garanti- og reklamationstid. Dette gebyr opkræves også selvom der gives medhold i reklamation, samt ved software reparationer.
Fortrydelse ved “accept”, “kassering” eller “afvisning” via fjernsalg
Du har 14 dages fortrydelsesret på tjensteydelser solgt igennem Humac A/S' App. Fortydelsesretten løber fra den dag du accepere tilbuddet og 14 dage frem. Falder den sidste dag for udøvelse af fortydelsesretten på en helligdag, grundlovsdag, den 24 december eller den 31 december, udløber fristen dog først den følgende hverdag. Du skal inden 14 dage fra Accept af tilbuddet give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde tjenesteydelsen. Meddelelsen skal gives ved at udfylde og returnere standartformularen for fortrydelse af reparation og tjensteydelser. (medfølger i den email du har modtaget fra os med tilbudet) Du kan også sende os en mail til [email protected]. I din meddelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker gøre brug af din fortydelsesret. Noter gerne følgende i emnefeltet - "Fortrydelse af reparation"
Punkt 1.
Ved accept at tilbudet, starter vi leveringstidspunktet så snart vi har modtaget din godkendelse. Dette betyder at servicen starter før dine 14 dages fortrydelse udløber. Ønsker du ikke at gøre dette gældende, skal du informere os om dette. Dette kan gøres via vores kontakt email: [email protected]. Leveringstidspunkter vil derefter først starte når dine 14 dages fortydelse er udløbet.
Punkt 2.
Ved accept af punkt 1, bortfalder fortrydelseretten så snart reparationen er leveret i butikken. Reparationer og serviceydelser kan være afsluttet før dine 14 dages fortrydelse er udløbet.
Punkt 3.
Vælger man at acceptere betingelserne i punkt 1 & punkt 2, men alligevel gerne vil gøre brug af de 14 dages fortrydelsesret, forholder vi os retten til at opkræve et beløb tilsvarende tabt arbejdskraft samt reservedele bestilt og anvendt i forbindele med reparationen. Du findet dette beløb i det tilbud du har modtaget fra os.
Skulle du have spørgsmål til noget af ovenstående, er du velkommen til at tage kontakt til Humac's kundeservice på tlf.: 70 21 53 53 eller via [email protected].
Gældende Lov
Disse betingelser er underlagt og skal fortolkes i henhold til dansk ret.
Betingelserne begrænser ikke eventuelle ufravigelige forbrugerrettigheder.
Gyldighed og ansvar
Hvis nogen bestemmelse eller bestemmelser i disse vilkår findes ugyldige, ulovlige eller uigennemførlige skal de øvrige bestemmelser fortsat have fuld gyldighed. Skulle du have spørgsmål til noget af ovenstående, er du velkommen til at tage kontakt til Humac's kundeservice på tlf.: 70 21 53 53 eller via [email protected].